a reason

Idag har jag och min älskling varit och inhandlat lite till lägenheten :) Var så himla roligt och tanken att den äntligen är våran känns otroligt bra! Längtar enormt!

Sitter här & kikar på BB och gosar ner mig i pläden som jag fick idag, en lila med ull(?) på undersidan.
Hetsade idag, vågen visar väl plus imorgon. Jag är äcklig.
Idag visade vågen iallafall -0.2 hg.

Tog en långprommis på 60 minuter idag också :)







Ursch

Idag har jag jobbat = mat.. Man måste äta för att visa barnen vad som är rätt och fel.

Matsedel:
Frukost: 4 dl lättfil + 3 dl flingor
Lunch: 2 potatisar + 1 fiskbit + 2 dl sås.
Middag: x

Mellis: 2 mackor + mjölk + 3 dl youghurt.

UT: 60 min powerwalk ≈ 300 kcal 
massa lek utomhus i 3 h

samt spytt ut nästan allting

Dagen har gått skit, inga ursäkter. 
Mår så dåligt just nu.. Vågen kommer visa plus imorgon och jag ser ut som xx

Hur har ni haft det i dag?




Måndag

Fortfarande sjuk.. Men imorgon ska jag jobba ändå, ska bli så underbart att träffa barnen igen!
På två dagar har jag pått ner 1 kg! Utan motion eller något, blev så glad när vågen visade det!

Nu ska jag ta en kopp té och kolla på film.
Hoppas ni mår bra :}




Jeij!

Åt godis igår. (fy skäms)
Så vägde jag mig idag med fasa om viktuppgång.
Vågen visade -0.6 kg!!
Så jäkla underbart!

En glad chey har vi nu!



Mina feta mått


Handleden: 15 cm
Överarm: 26 cm
Underarm: 20.5 cm
Lår: 48 cm
Lår vid knät: 37 cm
Vaden: 24 cm
Höft: 99 cm

Jag är ganska fet ändå. 
Mina mått jämfört med era är jag som en björn.



Fredag


Min fredag är inte alls bra. Bråkat som satan med killen och har så otroligt ont i magen.
Provade faktiskt att äta en banan förut (älskar banan) men magen vek sig och bullrar hela tiden.
Då har jag något att "skylla" på inför mina föräldrar som hela tiden vill proppa mig med mat.
Så här blir det inget fredagsmys inte! :3

Hoppas ni alla får en fin fredag!




Fuck

Jag vet inte vad det är med mig, blir så jävla trött på mig själv. 
Jag har tackat ja till både bulle och glass hos Farmor. Jag älskar min farmor och hon stället ALLTID upp för mig, jag kan berätta allt för henne. 
Men hemma då?! Hur kan jag ens tänka tanken att VÄLJA äta småsaker. Och när jag väl gör det så spyr jag ju oftast men ibland låter jag det vara.
Inte ett gram på vågen har hänt. Jag står helt stilla. 

Nu har jag lunginflammation, så jag orkar inte göra någonting. 
Då jag inte orkar göra någonting, eller mja, kroppen orkar inte, så äter jag visst lite ändå.

Jag kommer aldrig bli smal. Jag kommer vara den småmulliga tjejen som alla ser ner på. *
Fy fan på mig. Skäms på mig!




Today

Jobbat idag, mår alltid så bra när jag kommer hem :)
Dock var det drop-in för föräldrarna till barnen idag så jag fick rulltårta.. 
Och nu ska det vara kalas för min barndomsvän.

Fy fan, hur ska jag kunna gå ner i vikt? Alla jävla måltider som serveras som man "måste" smaka av.

Dock har jag fått väldigt blåa naglar. Hm? Vad kan det bero på tror ni?




Kvällen som gått

Först vill jag bara säga TACK till er som ni ger mig positiva kommentarer, jag blir så himla glad ♥

Kvällen har varit sådär faktiskt, min pojkvän har varit här. Dock var jag så trött så jag umgicktes knappt med honom, får så dåligt samvete.. Han är underbar på alla sätt och vis, han förstår mig, bär mig när benen inte går, tröstar mig genom allt och han uppskattar mig för den jag är. Min älskade!

Imorgon blir det jobb. Saknat alla goa barn, ska bli så kul!

Hoppas ni alla haft en fin kväll :}





Benen

Slanger ut bilder på mina feta lår.







Hatar låren, men vaderna är ganska okej. Vill ha dem ännu mindre.

Hur går det för er? ♥







hets till tusen

Känner mig så dum och kass just nu.
Mamma tvingade i mig lite mat som jag pillade i mig men dumhuvudet själv kräktes upp allting. 
Jag har ju lovat mig själv att inte kräkas så vad är mitt problem?!
Jag är sämst.

Min pojk är här nu och han har bjudit på lite godis, det gick allt men mest är det cola zero som gäller.

Ligger såklart + på kcal idag..
Men "glöm dagen som varit och ta nya tag imorgon", det är så jag tänker! :}

Hoppas ni sover gott allihopa & tack för alla fina kommentarer som jag får, blir så glad!






Promenix

Tagit en promenad i snabb takt.
60 minuter & har bränt 328 kcal. 
Inte ätit ett skit, men det kommer väl sen då mamma försöker tvinga i mig mat..

Tog en bild på min mage, mobba mig om ni vill, jag förstår er.





Hoppas ni mår bra!





Klockan 23:58

Har använt "Shape up kalorier", tycker den är riktigt bra! Man fyller i basic things och sedan är det bara att köra! Man kan välja vad man har ätit under dagen och räkna ut hur mycket kcal du har bränt av i dagens träning. Du fyller i dina mål och kaloriräkning, superbra! (finns att ladda ned via android på "market")

Mitt mål är 300 kcal om dagen (jag ska bli fin!)
Today ligger jag på minus 206 kcal! Happy face :}

Sov gott mina kära!




Torsdag.

Igår gjorde mamma pannkakor som jag snällt åt utav. 
Spydde.
Kräktes upp allting. 
Helt röd i ansiktet & röda ögon.


Trevligt trevligt. 

Idag har jag gått ut och gått med min hurtiga farmor.
Vi har gått ungefär 4 km och då har jag bränt av cirka 320 kcal.
Har inte ätit något idag. Jag fryser, är blå om naglarna, huvudvärk, skakar och har ont i bröstet.
Jag får väl skylla mig själv som fastar och spyr samtidigt.

Hoppas ni mår bra allihopa!




+

Vågen visade plus idag. 0.6 hg. 
Det värsta av allt är; När jag är på jobbet äter vi alltid gemensamt, och eftersom vi ska lära barnen (är på dagis) att man ska smaka på allt måste jag också det. 

Dagen gick överstyr.
Min matsedal idag är inte okej. 
MEN, spydde inte trots all jävla ångest. 

Frukost: x
Lunch: 2 dl ris, 1 liten bit kyckling + lite sallad
(en kille fyllde år så det blev lite glass..)

Mellis: 1 macka + två knäckebröd & en glasstrut

Middag: x
Övrigt: 3 mackor med ost(!!!) + 2 glad oboy.

UT
30 min powerwalk 200 kcal.

Ligger ganska mycket plus idag.
Ska väga mig på torsdag igen.

Jag skäms...



In/Out

Dagens meny:

IN

Frukost: Vatten =0 kcal.
Lunch: Coca cola Zero - =0 kcal.
Middag: x
Mellis: 2 skivade morötter =60 kcal.
Glass: cirka 200 kcal.
Hounungsmjölk: ca 80 kcal
Cirkus 250 kcal.

UT: 200 
Powerwalk 30 minuter


+ 50 kcal. (Så många kalorier som jag inte bränt. Då skriver jag som nu, +50 kcal. Som blir över kan man säga.)

Gör mig av med dom äckliga 50 kcal ikväll, träningen är inte över ännu! 
Helt nöjd faktiskt.




Dagarna som varit och dagen idag

Fastade nu i 4 dagar & gått ned 6 kg! Helt underbart! Men det underbara slutade när dagen nummer 5 kom. Mia drog ner mig i hets och jag bara proppade i mig mackor som om jag aldrig ätit det, fick även i mig massa annan skit som åkte rätt ner i toaletten. Fy fan för mig.

Så idag börjar fasta nummer 1 igen, nu ska jag inte Mia förstöra mig. Pepp, energi och disciplin!

Tog tag i det idag och powerwalka 30 minuter + hemmaövningar. Blir att laxa också. 
Hoppas vågen visar minus imorgon, även om det bara gäller 1 hg... Det har ju flytit på som bara den i 6 dagar.

TV:n kallar. Ha en bra kväll kära vänner!



Ny blogg!

Hej allihopa! 
Äntligen fixat en ny blogg (en rosa denna gången). 

Här skriver jag om allt som har med min (mat)vardag & hur vägen till skinny är. Även om ångest.
Jag är anonym då jag vet att om mitt namn dyker upp, vet alla vem jag är. (pga mitt efternamn).
Ni kommer få del utav nästan hela mitt liv, häng med! :)





RSS 2.0